Мета. Надати учням знання в галузі PR.
Форма та методи: лекція, рольова гра.
Матеріали: не потребує.
Орієнтовний час: два заняття по 45 хв.
Основна частина
Учитель розповідає:
Громада, шкільна або місцева, на благо якої група проводить свій проект/акцію, має знати, що робить група і яких результатів досягає. Від того, який імідж група має, залежить її репутація і, в кінцевому рахунку, доступ до ресурсів у майбутньому. Завдання по створенню сприятливого образу (іміджу) групи в очах громадськості має назву «зв’язки з громадськістю».
Зв'язки з громадськістю (англ. public relations, PR) - це діяльність, спрямована на зміну переконань, ставлення, думок та поведінки різних груп людей (цільових груп) стосовно компанії, її продуктів, послуг, а також конкретних проблем, ідей та дій.
В контексті роботи групи PR - це комплекс дій, спрямований на встановлення гарних відносин і взаєморозуміння між групою та її аудиторією, від яких залежить репутація групи та завойовується підтримка з боку громади.
1. Тепер, коли група готова провести свою акцію або захід в рамках проекту, необхідно повідомити про це громаду і запросити пресу задля її висвітлення широкій аудиторії. Для цього необхідно скласти прес-анонс і розповсюдити його для місцевої пресі. У ньому потрібно чітко зазначити час, місце події, її мету та зміст. Особливу увагу в прес-анонсі слід приділити умовам роботи преси, вказавши організаційно-технічні деталі роботи журналістів. Це зазвичай указують наприкінці прес-анонсу. Наприклад: «Вхід для преси – вільний» або «Місця для журналістів – 2-й ряд сесійної зали». Готовий прес-анонс надсилають до редакцій місцевих ЗМІ, інформаційним агенціям, до інтернет-порталів, що мають власні «стрічки новин».
Учитель пропонує групі написати прес-анонс майбутнього заходу.
2. Прес-реліз
Прес-реліз пишуть і розповсюджують тоді, коли виникає нагальна потреба оперативно й широко поінформувати громаду через ЗМІ щодо певної події, новини, тощо. Типовий прес-реліз складається з таких елементів:
- заголовок (розлоге речення, що розкриває суть прес-релізу);
- перший абзац або так званий «лідер-абзац» (З-4 речення, які стисло передають основний зміст події);
- виклад події (деталі та обставини події подають, починаючи від головних і поступово переходячи до другорядних; викладати їх потрібно так, щоб редактор за потреби міг скоротити матеріал саме з кінця).
Оптимальний обсяг прес-релізу - одна-півтори сторінки, максимальний - дві сторінки. Решту інформації можна викласти у вигляді окремого додатка до прес-релізу.
Група складає прес-реліз, щоб поінформувати громаду про проведення заходу.
3. Однією з найпоширеніших форм взаємодії зі ЗМІ є проведення прес-конференції.
Прес-конференція - це спеціальний захід, який проводять для того, щоб поширити важливу інформацію одночасно у багатьох ЗМІ. Організація прес-конференції передбачає кілька етапів.
a) Підготовчий етап. Він охоплює:
- вибір дати, часу та місця проведення;
- надсилання запрошень на прес-конференцію за 5-10 днів перед її проведенням;
- реєстрацію журналістів та інших учасників;
- підготовку і роздачу прес-пакета (інформаційної добірки матеріалів).
Прес-пакет містить такі матеріали:
- прес-реліз;
- факт-лист (одна сторінка відомостей про группу/організацію, її адреса та номери телефонів);
- ілюстративні та додаткові матеріали.
b) Основний етап відбувається у такій послідовності:
- Відкриття прес-конференції модератором, який лаконічно окреслює проблему, ознайомлює учасників із регламентом та представляє доповідача. Варто висвітлювати одну-дві (але в жодному разі не більше) основні теми/події/новини. Оптимальна кількість доповідачів - одна-дві особи.
- Промова доповідача (3-4 хв.), яка присвячена основним аспектам. Додатково він матиме потім 30-35 хв. на спілкування із журналістами.
- Обговорення доповіді (запитання журналістів та відповіді на них).
- Питання (10 хв.)
- Підбиття підсумків модератором.
- Неформальне спілкування.
с) Аналіз результатів (формування банку даних, збір інформації про публікації у пресі за результатами прес-конференції, тощо).
Учитель пропонує групі «програти» захід «Проведення прес-конференції», скориставшись наведеною інструкцією, для того, щоб підготуватися до проведення реальної прес-конференції.